Ikonikus dalok magyarul: Are you gonna go my way

A legjobb dolgok mindig természetesen jönnek: Lenny Kravitz legismertebb dala, az azonos című, 1993-as lemezén megjelent Are you gonna go my way egy sima jammalés eredménye.

Öt perc alatt született a stúdióban az amerikai énekes-dalszerző legismertebb és legtöbbet feldolgozott rockslágere, az Are you gonna go my way. Craig Ross gitárossal jammelés közben találták rá a dal jellegzetes, Hendrix stílusát megidéző gitár-riffjére, a szöveg pedig helyben, egy barna bevásárlószatyorra írva született. Üzenete nagyon is pozitív: a világ klassz, érezzük jól magunkat, szeressétek egymást, gyerekek…

A messianisztikus utalást pedig annyiban érdemes komolyan venni, hogy Kravitz előszeretettel nevezi Jézus Krisztust a “legnagyobb rocksztárnak”. Szeresd tehát felebarátodat, és olvasd nyitottan Lenny üzenetét – Babiczky Tibor fordításában már magyarul is!

Lenny Kravitz: Járod az én utamat?

Régóta élek már a világon,
én vagyok a kiválasztott, én vagyok az egy,
a balszerencsét megfordítani jöttem,
és amíg nem végeztem, innen el nem megyek,
úgyhogy már csak emiatt is meg kell próbálnod,
lélegezz, érezd jól magad,
én sem a pénzért csinálom, csak játszom,
és nem állok le, míg a világ játszani hagy.

De amire igazán kíváncsi vagyok, hogy
járod-e az én utamat velem?
Ezt mindenképp tudnom kell.

Nem tudom, miért siránkozunk folyton,
ezt be kéne fejezni, felejtsük el,
Össze kell fognunk, és újragondolni,
a bolygót újra egyesíteni kell.
Mondd, miért rohanunk a halálba,
és egymást miért gyilkoljuk sorra?
Szeretni kell, dübörögjenek a dobok,
táncolni kell, és élni összefonódva.

De amire igazán kíváncsi vagyok, hogy
járod-e az én utamat velem?
Ezt mindenképp tudnom kell.